پشتی – بالش ایران تجارت تخصصی رایانه

پشتی – بالش: ایران تجارت تخصصی رایانه بازی های رایانه ای بازی های ایرانی بازی های خارجی

گت بلاگز اخبار پزشکی آیا می دانید با خوابیدن هم چاق می شوید؟

تصور زیاد مبتلایان به اضافه وزن و چاقی این است که اتخاذ یک رژیم غذایی فقیر و سبک زندگی بی حرکت، منجر به زیاد کردن وزن در آنها شده است است.

آیا می دانید با خوابیدن هم چاق می شوید؟

آیا می دانید با خوابیدن هم چاق می شوید؟

عبارات مهم : سلامت

تصور زیاد مبتلایان به اضافه وزن و چاقی این است که اتخاذ یک رژیم غذایی فقیر و سبک زندگی بی حرکت، منجر به زیاد کردن وزن در آنها شده است است.

به گزارش آوای سلامت، هنوز جهت خیلی از افراد این توصیه روشن نیست که بین مبتلا شدن به چاقی و عادات غلط قبل و حتی حین خواب، ارتباط بسیار تنگاتنگی وجود دارد.

آیا می دانید با خوابیدن هم چاق می شوید؟

ورزش شبانه: درست است که سبک زندگی بی حرکت خود عاملی جهت مبتلا شدن به چاقی محسوب می شود، ورزش بیش از حد در هنگام شب نیز خود عاملی جهت زیاد کردن دمای بدن و سرکوب آزادی ملاتونین هست. ورزش شبانه همچنین می تواند منجر به انتشار بیش از حد دوپامین و کورتیزول شود و پرسشها خواب را ایجاد کند. از انجام ورزش های سنگین ۳ ساعت قبل از خواب باید اجتناب کرد.

وب گردی در آخرهای شب: این اوضاع نیز می تواند با جنبش کورتیزول و دوپامین منجر به تداخل با خواب شبانه شود. محققان به همه افراد توصیه می کنند پیش از خواب مانیتورهایشان را خاموش کنند. نور آبی مانیتورها مغز شما را که جهت خواب آماده می شود دچار اختلال کرده و خوابیدن را سخت می کند. دقیقا به همین علت است که خواندن کتاب های کاغذی قبل از خواب توصیه می شود. فعالیتی که باید جایگزین استفاده از تکنولوژی حین خواب کنید.

تصور زیاد مبتلایان به اضافه وزن و چاقی این است که اتخاذ یک رژیم غذایی فقیر و سبک زندگی بی حرکت، منجر به زیاد کردن وزن در آنها شده است است.

دیر غذا خوردن: مصرف مواد غذایی چند دقیقه قبل از خواب و در آخرهای شب، منجر به زیاد کردن سطح انسولین می شود. این روند خود کم کردن تولید هورمون ملاتونین را به دنبال دارد و منجر به کم کردن کیفیت خواب شبانه می شود. جهت جلوگیری از بروز این مشکل، توصیه این است که مواد غذایی ۳ ساعت قبل از وقت خواب مصرف شوند.

قرارگیری در معرض نور شبانه: این اوضاع علاوه بر این که منشتر شدن و تولید ملاتونین تداخل دارد، باعث زیاد کردن تولید هورمون کورتیزول نیز می شود. هورمون کورتیزول که مرتبط با استرس هست، خود عاملی جهت زیاد کردن وزن آشنا شده است و زیاد منجر به زیاد کردن چاقی شکمی می شود. خاموش کردن دستگاه های دیجیتال در هنگام شب و تاریک نگه داشتن اتاق خواب جهت اصلاح کیفیت خواب شبانه توصیه می شود.

نوشیدن الکل در آخرهای شب: متخصصان می گویند افرادی که الکل مصرف می کنند حتی با وجود ورزش کردن و رژیم گرفتن باز هم نمی توانند وزن خود را کم کردن دهند چون این نوشیدنی پرکالری موجب زیاد کردن چاقی شکمی می شود. متخصصان تغذیه تاکید کردند از آنجا که کالری های مایع نمی توانند احساس سیری ایجاد کنند، فرد به مصرف زیادتر آنها میل به پیدا می کند و همین امر موجب زیاد کردن وزن زیاد می شود. پیش از این پژوهشگران متوجه شده است بودند که اعتیاد به الکل همان نقاطی از مغز را جنبش می کند که در مصرف افراطی نقش دارند و بنابراین این احتمال وجود دارد که اعتیاد به چنین موادی گرایش به پرخوری را جهت فرد زیاد کردن می دهد و خطر چاقی را در پی دارد.

آیا می دانید با خوابیدن هم چاق می شوید؟

اتاق خواب گرم: اگر می خواهید راحت تر بخوابید، بهتر است درجه حرارت اتاق خوابتان را پایین بیاورید حتی اگر فرد سرمایی هستید. طبق تحقیقات تازه انسیتوی بین المللی سلامت هنگامی که در اتاق سر بخوابید بدن شما کالری بیشتری می سوزاند و این جهت سلامت تان بافایده است.

ساعات خواب نامنظم: شاید بهانه آدم های ناموفق جهت بد خوابیدن نداشتن وقت کافی جهت خواب باشد در حالیکه آنها اولویت های خود را اشتباه گزینش کرده اند. خواب کافی جهت سلامت شما یک امر ضروریست. تحقیقات متعدد ارتباط نیرومند بین پرسشها سلامت و فقر خواب پیدا کرده اند. طبق یکی از گزارش های انتشار یافته رویترز، مردانی که به مقدار کافی نمی خوابند زیاد در معرض مبتلا شدن به دیابت و چاقی قرار دارند.

تصور زیاد مبتلایان به اضافه وزن و چاقی این است که اتخاذ یک رژیم غذایی فقیر و سبک زندگی بی حرکت، منجر به زیاد کردن وزن در آنها شده است است.

واژه های کلیدی: سلامت | شبانه | خوابیدن | مبتلا شدن | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog